کشف برنامه ی جاسوسی در اندروید کیت کت مراقب باشید
نوشته شده توسط : سعید آجودانی

این پوشه پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شده است که توسط برنامه “My Xperia” ایجاد میشود. My Xperia برنامه ای برای مکان یابی موقعیت دستگاه است که به هنگام گم شدن گوشی میتوان از آن استفاده کرد. اما اینکه چرا به تازگی این برنامه پوشه ای با نام Baidu را در حافظه داخلی دستگاه ایجاد میکند هنوز مشخص نیست!
2014-10-28-20.20.18-315x560
اما چیزی که در مورد این پوشه قابل تأمل است این که پس از اتصال به اینترنت این پوشه درخواست هایی را به یکی از سرورهای چینی ارسال میکند!!! البته هنوز مشخص نیست که در این فرآیند چه اطلاعاتی ارسال یا دریافت میشود اما سونی موبایل در این رابطه و پس از مشاهده این مشکل با ابراز خشم خود نسبت به تیم برنامه نویسی داخلی خود برای بروز این مشکل به کاربران اعلام کرد:

این پوشه در به روزرسانی های آینده سونی قطعا از گوشی شما حذف خواهد شد. تا آن موقع به شما توصیه میکنیم این پوشه را به صورت دستی حذف کنید.

البته سونی در پایان این پیام به کاربران خود از واژه بی خطر بودن استفاده کرده است. اما به نظر نمیرسد این مسئله یک مسئله پیش پا افتاده باشد و شاید سونی نیز سعی در آرام کردن کاربران خود به خاطر بروز این مشکل دارد. چیزی که مشخص است اینکه سونی موبایل خود نیز از وجود این اتفاق بی خبر است و این اتفاق به یکی از زیر مجموعه های نرم افزاری این شرکت مربوط میشود. صدور بیانه در این رابطه و نوید رفع این مشکل در آینده ای نزدیک صدق گفتار سونی را نشان میدهد.
در تصویر اتصال پوشه Baidu به سرویس مکان یاب سونی (My Xperia) و ارسال درخواست های متعدد به سرور چینی را مشاهده میکنید.

baidu
همانطور که گفته شد هنوز در مورد جزئیات این اتفاق اطلاعاتی در دسترس نیست. به زودی و به محض کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه ما شما را از جریان آن با خبر خواهیم ساخت. تا آن موقع به شما توصیه میکنیم این پوشه را پاک کرده و برنامه My Xperia را نیز پاک یا غیر فعال کنید.

این پوشه تا به این لحظه در نسخه کیت کت برخی گوشی های اکسپریا بسته به منطقه نرم افزاری آن ها مشاهده شده است. اگر شما نیز این پوشه را مشاهده کردید با ذکر نام گوشی و منطقه رام خود ما را مطلع کنید.




:: برچسب‌ها: برنامه ی جاسوسی کت کت, ,
:: بازدید از این مطلب : 961
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: